دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم پگان

رژیم پگان

رژیم پگان و آنچه شما باید بدانید


موفقیت رژیم پگان در محتوای آن نهفته است. زیرا آنها باید طبیعی و عاری از مواد شیمیایی باشند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


اساس رژیم پگان ، مصرف مواد غذایی گیاهی است. در اصل ترکیبی از رژیم پالئو( رژیمی که براساس نحوه‌ی تغذیه‌ی انسان‌های اولیه و غارنشین طراحی شده است ) و رژیم وگان (گیاهخواری مطلق) است. رژیم پالئو رژیم غذایی است که عادتهای غذایی خوردن اجداد ما را در دوره پارینه سنگی دنبال می کند.


رژیم پگان توسط مارک هایمن ، متخصص تغذیه آمریکا تهیه شده است. ایده اصلی که رژیم پگان با رژیم سرخپوشان سهیم است ، مصرف غذاهای فرآوری نشده نیست.

همانطور که قبلاً نیز گفتیم ، رژیم غذایی پیگان فقط مربوط به خوردن غذاهای بدون گیاه نیست ، بلکه اطمینان حاصل می کند که هیچ غذایی فرآوری نشده وجود ندارد.


موفقیت رژیم پگان در محتوای آن نهفته است. زیرا آنها باید طبیعی و عاری از مواد شیمیایی باشند. علاوه بر این ، 75٪ از مواد غذایی باید بر اساس سبزیجات با منشا اکولوژیکی و پایدار طبیعی ثابت شده باشند.


چربی های سالم از آن جهت که نقش اساسی در سلامتی بدن شما دارند ، ضروری هستند. آووکادو ، روغن نارگیل ، آجیل یا روغن زیتون از ترکیبات مورد استفاده در این رژیم هستند. چربی های سالم از بین سایر مواد مغذی اسیدهای چرب ضروری را تأمین می کنند.


گوشت رژیم غذایی باید از حیوانات گیاه خوار باشد ، ماهی ها باید در طبیعت صید شوند و تخم ها باید ارگانیک باشند. حبوبات ، به ویژه عدس تشویق می شود. افرادی که این رژیم را رعایت می کنند باید روزانه یک لیوان حبوبات میل کنند.


آنها همچنین باید غلات بدون گلوتن مانند ، جو فاقد گلوتن ، ذرت ، برنج یا ارزن مصرف کنند. با این حال ، شما باید قند و غلات تصفیه شده را فراموش کنید. این امر به این دلیل است که مصرف زیاد قند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و اضافه وزن را افزایش می دهد.


همچنین رژیم غذایی پگان محصولات لبنی را توصیه نمیکند درر عوض توصیه می کند آنها را با نوشیدنی های گیاهی مانند سویا یا شیر جو جایگزین کنید.


فواید رژیم پگان


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

این رژیم هیچ مؤلفه ای که برای سلامتی بدن شما ضروری است را حذف نمی کند. بنابراین ، به همه چیزهایی که برای انرژی کافی نیاز دارید به شما می دهد. ویژگی های اصلی: قند خون و انسولین را متعادل می کند.


با توجه به اینکه این یک رژیم با سطح گلیسمی پایین است ، انسولین و قند خون را متعادل می کند. این بدان دلیل است که حاوی آرد و کربوهیدرات کمی تصفیه شده است.


انجام رژیم غذایی پگان به بهبود علائم دیابت ، استرس ، اضطراب و سایر بیماریهای مرتبط با اختلالات قند خون کمک می کند.


تأثیر آن بر کلسترول همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین به لطف سهم امگا 3 که می توانید از دانه کتان ، ماهی های آبی ، جلبک ها و آجیل ها و مصرف گوشت کمتری داشته باشید ، باعث کاهش التهاب می شود.


این نوع رژیم غذایی باعث افزایش مصرف محصولات محلی ، زیست محیطی و غیر سمی و پرورش احترام به حیوانات می شود. همچنین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و وزن خود را کم نگه دارید.


سؤال این است که آیا رژیم غذایی پیگان واقعاً سالم است و آیا می تواند به شما در کاهش وزن و حفظ وزن مطلوب کمک کند. بزرگترین مشکل این رژیم این است که می تواند بسیار سخت باشد زیرا ترکیبی از رژیم های غذایی وگان و پالئو است.


علاوه بر این ، مصرف حبوبات و برخی پروتئین های حاوی سبزیجات و غذاهای فرآوری شده را به میزان کمی محدود می کند. قبل از تصمیم گیری برای پیروی از این رژیم با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.


علی رغم فواید این رژیم ، دو رژیم غذایی دیگر (پالئو و وگان) که شامل رژیم غذایی پگان هستند ، سختگیری کمتری دارند و ممکن است در درازمدت مفیدتر باشند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده