دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه اسموربرود

طرز تهیه اسموربرود

اسموربرود یا ساندویچ باز یک غذای محبوب و آسان دانمارکی است که معمولا به عنوان وعده ای در ناهار یا صبحانه صرف میشود.همچنین ، به عنوان یک غذای اشتها آور برای هر مهمانی عالی است.به طور کلی اسموربرود غذای ملی اسکاندیناوی محسوب میشود و در دانمارک طرفداران بسیاری دارد.


اسموربرود را با انواع مواد مختلف از جمله : شاه ماهی، میگو ،تخم مرغ ، گوشت گاو ، بیکن ، فیله ی ماهی سالمون و... تهیه میکنند و با برش های لیمو ، تربچه ، خیارشور ، پیاز و پیازچه ، سبزیجات معطر و جوانه ، چغندر پخته شده و... طعم دار و تزئیین میکنند.و معمولا بر روی نانهای تست چاودار سرو میشوند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


مواد لازم برای تهیه انواع اسموربرود مناسب برای 3 نفر :


6 قطعه نان چاودار


1 قطعه فیله ماهی سالمون


5 عدد میگو


1 عدد تخم مرغ


1 قطعه گوشت گاو با چربی کم


چند برش بیکن


2 عدد پیازچه


1 عدد لیمو ترش


2 عدد تربچه


1 عدد چقندر پخته شده


1 عدد هویج رنده شده


1 قاشق غذا خوری شوید خرد شده


2 عدد خیار و یا خیار شور


1 قاشق غذاخوری مایونز


50 گرم کره


50 گرم پنیر خامه ای


طرز تهیه:


ابتدا نان ها را برداشته روی 2 عدد ار آنها کره ، روی 2 عدد دیگر مایونز و روی 2 عدد باقی مانده پنیر خامه ای بمالید.


فیله سالمون ، گوشت گاو و میگو ها را خوب بپزید البته در دستور العمل اصلی این غذا ماهی و میگو عمدتا به صورت خام و یا نیم پز استفاده میشوند اما ممکن است با سلیقه ی شما جور نشود بنابراین با توجه به سلیقه خود آنها را بپزید.


سپس تخم مرغ را برای مدت 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا سفت شود.


روی 2 برش از نان که از قبل مایونز ریخته اید ابتدا برشی از بیکن قرار داده سپس تخم مرغ آبپز شده را دو نیم کرده هر نیم را روی هر کدام از بیکن ها قرار دهید. برای تزئین پیازچه ها را روی این دو برش خرد کنید و سپس ساندویچ آماده شده را درون ظرف سرو قرار دهید.


سپس 2 قطعه نان دیگر که به کره آغشته کرده اید را بردارید . فیله ی ماهی سالمون را از وسط برش داده و روی هر دو نان یک قطعه قرار دهید . سپس با برش های چغندر از قبل پخته شده و هویج رنده شده تزئین کنید و در ظرف سرو قرار دهید.


در آخر دو برش نان باقی مانده که به پنیر خامه ای آغشته شده اند برا بردارید . روی یک برش تکه گوشت گاو پخته شده را قرار دهید و با تربچه و پیازچه خرد شده تزئین کنید. و روی برش دیگر نان میگوهای پخته شده را قرار دهید با خیار و یا خیارشور،گشنیز خرد شده و تکه های لیمو تزئین و در ظرف سرو قرار دهید.


شما میتوانید ترکیب مورد علاقه ی خود را با مواد مورد علاقه ی خود درست کنید . این غذا میتواند به صورت کاملا گیاهی نیز تهیه شود.


میتوانید اسموربرودها را برای مدت 3 الی 4 ساعت در فضای بیرون نگه دارید ولی بیش از این باید در ظرف درب دار درون یخچال نگهداری شود. نوش جان!


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : ilonaspassion.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده