دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی

کیمچی / سالم ترین غذای تخمیر شده


کیمچی یک غذای کره ای است که با کلم تخمیر شده و ادویه جات درست می شود. در این مقاله خواهید فهمید که چرا این ماده غذایی بسیار سالم است و چگونه می توان آن را در خانه تهیه کرد. شما باید این دستورالعمل را امتحان کنید!


آیا می دانید چگونه کیمچی درست کنید؟ کیمچی ترکیبی جالب از تعدادی سبزیجات تخمیر شده است که برای بدن شما مفید است. این غذا از کره ای است و غذای سنتی آنجاست.


این غذا حتی یکی از محبوب ترین وعده های غذایی در سراسر این کشور است و حتی توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس طبقه بندی شده است. ماده اصلی آن به طور معمول کلم است ، اما می توان آن را با سبزیجات دیگر نیز تهیه کرد. در زیر بیشتر در این باره به شما خواهیم گفت.


کیمچی دقیقاً چیست؟


کیمچی یک غذای سنتی کره ای و پر از پروبیوتیک های لاکتیک است.


اصطلاح کیمچی به غذایی از غذاهای کره ای گفته می شود که با سبزیجات و ادویه جات مختلف تخمیرشده درست می شود. رایج ترین دستور العمل با کلم پیچ یا کلم چینی تهیه می شود ، اما نسخه های تهیه شده با تربچه ، فلفل و سایر سبزیجات نیز وجود دارد.


ادویه هایی که برای افزودن طعم به این غذا استفاده می شود شامل فلفل قرمز ، سیر ، زنجبیل ، پیازچه و نمک است. این مواد چیزهایی هستند که عطر و بوی منحصر به فرد به غذا میدهند.


محبوبیت کیمچی عمدتا به این دلیل است که حاوی باکتری های لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و سایر میکروارگانیسم ها است که به سلامت هضم شما کمک می کنند. همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K ، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و آهن است.


فواید خوردن کیمچی


برای تهیه کیمچی ، باید فرآیند تخمیر را در ظروف شیشه ای مهر و موم شده انجام دهید. شما باید سبزیجات را درون این ظروف قرار دهید و آنها را برای چند روز یا حتی چند ماه در آنجا بگذارید. در طی این روند ، بافت و عطر و طعم سبزیجات شروع به تغییر می کند و آنها مزایای سلامتی دارند.


به طور کلی ، خوردن کیمچی کمک می کند به:


تقویت میکروبیوتای روده و سلامت دستگاه گوارش


کاهش خطر دیابت و سایر بیماری های متابولیک


کنترل کلسترول بالا


برای کاهش ولع ، جلوگیری از چاقی و افزایش وزن


تقویت سیستم ایمنی بدن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های باکتریایی و ویروسی


جلوگیری از پیری زودرس


چگونه کیمچی خانگی درست کنیم؟


علاوه بر ادویه های گرم ، برای تهیه کیمچی به سبزیجات تخمیر شده مانند کلم نیز نیاز دارید.


مانند سایر غذاهای تخمیر شده ، کیمچی بوی شدیدی دارد که ممکن است همیشه برای انسان خوشایند نباشد. همچنین برخی ممکن است این غذا را به دلیل طعم تلخ و اسیدی آن دوست نداشته باشند.


در واقع ، کیمچی به لطف طعم های متنوع و نسخه های مختلف ، برای بسیاری از افراد غذایی مورد علاقه است. بنابراین چگونه مردم در خانه کیمچی درست می کنند؟ از آنجا که این غذا روز به روز محبوب تر می شوند ، جای تعجب نیست که شما می توانید معمولاً نسخه های مارک دار را در فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید.


با این حال ، درست کردن آن در خانه دشوار نیست و این تضمین می کند که می توانید با استفاده از مواد 100٪ آلی این کار را انجام دهید. اگرچه دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، ما یکی از سنتی ترین نسخه ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


مواد لازم :


1 عدد کلم چینی


2 قاشق غذاخوری نمک (40 گرم)


1 قاشق غذاخوری آرد برنج (20 گرم)


یک قاشق چایخوری فلفل قرمز


4 قاشق غذاخوری سس ماهی (80 گرم)


2 قاشق غذاخوری شکر (40 گرم)


3 عدد پیازچه


3 حبه سیر خرد شده


نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه خرد شده (2.5 گرم)


1 پیمانه فلفل قرمز


نحوه آماده سازی :


ابتدا نمک را در یک و نیم لیوان آب حل کنید. کلم را بشویید و خرد کنید و آن را در مخلوط آب و نمک قرار دهید.


سپس بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا کلم نرم شود.


سپس، سس را با مخلوط کردن آرد برنج با یک لیوان آب درست کنید. 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید ، تا زمانی که غلیظ شود. سپس آن را از روی آتش بردارید.


پس از آن ، فلفل قرمز ، سس ماهی و شکر را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا همه چیز مخلوط شود.

زنجبیل خرد شده ، سیر و پیازچه را اضافه کنید.


نرم بودن کلم را بررسی کنید ، اگر نرم است ، آبکشی کنید تا نمک اضافی آن گرفته شود.


بعد از انجام این کار سسی را که درست کرده اید را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا به کیمچی بتواند جذب شود.


حالا فقط باید این مخلوط را در یک کاسه شیشه ای بریزید و صبر کنید تا تخمیر شود .حدود 1 هفته الی 1 ماه میتوانید بگذارید تا عمل تخمیر انجام شود.


آیا شما از تهیه کیمچی در خانه خود هیجان زده اید؟ به یاد داشته باشید که می توانید از این غذا به عنوان میان وعده ، پیش غذا یا غذای اصلی استفاده کنید. که معمولاً با برنج سرو می شود ،همچنین با سالادها ، پیتزا و بسیاری از غذاهای دیگر همخوانی خوبی دارد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده