دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه ، خواص و عوارض چای کامبوجا

طرز تهیه ، خواص و عوارض چای کامبوجا

چای کامبوجا نوشیدنی است تخمیر شده ، گاز دار و شیرین با فواید بسیار زیاد. اما دانستن عوارض جانبی آن نیز مهم است.


چای کامبوجا به دلیل فواید بیشماری که برای سلامتی دارد ، در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


انواع مختلف میکروب ها در آغاز فرایند تخمیر شرکت می کنند. طعم چای کامبوجا به زمان تخمیر بستگی دارد. بنابراین ، اگر زمان کمتری تخمیر شود ، شیرین تر می شود.


چای کامبوجا فواید غذایی زیر را دارد:


این ماده غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای فرایندهای مهم بیوشیمیایی در بدن ما ضروری است. این ویتامین ها شامل ویتامین های B و C ، آهن ، روی ، مس و منگنز است.


همچنین ، آنتی اکسیدان ها و میکروارگانیسم های موجود در آن باعث بهبود عملکرد هضم غذا میشود و به طور کلی از استرس جلوگیری میکند.


به علاوه این چای دارای خواص مفیدی برای سلامت قلب و عروق ، عملکرد صحیح کبد هستند.


همچنین ، نباید فراموش کنیم که این نوشیدنی معمولاً از چای سبز یا سیاه تهیه می شود. بنابراین ، مزایای دیگری نیز دارد:مثلا:


کمک به حل مشکلات تمرکز کمک میکند.

ادرار آور است.

به بهبود عمل تصفیه کمک میکند.


عوارض جانبی چای کامبوجا


یکی از خطرات چای کومبوجا ، خطر آلوده شدن توسط میکروارگانیسم ها از فرآیند تخمیر است.


بیشترین خطرات چای کومبوجا مربوط به آلودگی به میکروارگانیسم ها است که در صورت عدم رعایت تعدادی از اقدامات بهداشتی خاص ممکن است رخ دهد.


در طی تخمیر ، چای کامبوجا می تواند در معرض تعداد زیادی باکتری و مخمر مضر برای سلامتی شما قرارگیرد. اگر نگذارید به مدت کافی تخمیر شود ، نوشیدنی اسیدیته و الکل کافی برای از بین بردن این میکروارگانیسم ها نخواهد داشت.


افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا نقص عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند ، زنان باردار ، زنان شیرده ، کودکان زیر 5 سال ، مبتلایان به HIV یا هر نوع عفونت دیگر، افرادی که مشکل روده یا کبد دارند ، باید از مصرف کامبوجا خودداری کنند.


حتی اگر جزو گروه های قبلی نیستید ، باید آن را به میزان متوسط ​​بنوشید ، زیرا نوشیدن زیاد آن باعث ناراحتی گوارشی می شود.


نباید فراموش کنیم که این یک نوشیدنی با محتوای الکل و قند بالا است. بنابراین ، باید اطمینان حاصل کنید که از حداکثر میزان توصیه شده برای این مواد،  بیشتر از رژیم غذایی شما نباشند.


طرز تهیه چای کامبوجا در منزل:


مواد لازم :


سه لیتر آب


1 لیوان شکر سفید


5 قاشق غذا خوری چای سیاه یا چای سبز


قارچ کامبوجا


طرز تهیه :


سه ليتر آب را در قابلمه ای بجوشانید.


دو عدد ظرف 2 لیتری شیشه ای تهيه كنيد.( هیچ عنوان از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید)


 پس از جوش آمدن آب اجاق را خاموش كنيد.


مقدار 4 تا 5 قاشق غذا خوری چای خشك بدون اسانس را به مدت 20 دقيقه در یک قوری نسبتا بزرگ دم نموده.مقدار آب برای دم کردن را از همان 3 لیتر بردارید. چای دم كشيده را از صافي رد كنيد و تفاله چای را دور بريزيد. حالا چای دم کشیده و صاف شده را به سه لیتر آبجوش اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا یکدست شود.


سپس یک لیوان شکر را به چای اضافه نمایید و هم بزنید. صبر کنید تا دمای چای با دمای محيط یکی شود.


سپس 3 ليتر را بطور مساوی در دو ظرف شیشه ای تقسيم كنيد. ظرفها بايد كمی سر خالی باشند.

درون هر كدام از ظرفها يک تكه قارچ کامبوجا بياندازيد.


در ظرف را با پارچه مناسب بپوشانید و دور آن را با کش محکم کنید. به نحوی كه هوا براى تنفس باکترى‌هاى قارچ بتواند وارد ظرف شود.


قارچ کمبوجا باید 10 روز در ظرف ها در محيطی نيمه تاريك با دماي 21 الي 28 درجه بماند. کابینت پایین آشپزخانه میتواند مکان مناسبی برای آن باشد. به یاد داشته باشید که در طی این مدت ظرفها را جابجا نکنید.


بعد از پايان زمان تخمیر دستها را خوب بشویيد و يا با استفاده از يک دستكش نایلونی يكبار مصرف ، قارچها را از درون ظرفها خارج نمایيد .حال چای کامبوجای شما آماده است میتوانید آنرا زین پس در یخچال نگهداری کنید.


چای کامبوجا صنعتی


همچنین می توانید چای کامبوجا را که به صورت صنعتی تولید می شود خریداری کنید. در این حالت ، آنها نوشیدنی را استریل می کنند ، اما نوشیدنی اثر پروبیوتیک خود را از دست می دهد ، در نتیجه یک نوشیدنی با ارزش غذایی کم ایجاد می شود.


به طور خلاصه ، این نوشیدنی می تواند در حد متوسط ​​مفید باشد. با این حال ، نوشیدن این نوشیدنی ، هیچ مزیت کوتاه مدت یا بلند مدت فراتر از آنچه که توسط خود چای ایجاد می شود را تضمین نمی کند. در حقیقت ، برخی افراد فکر می کنند که نوشیدن فقط چای سیاه یا سبز سالم تر است. زیرا این چای ها حاوی الکل یا میکروارگانیسم هایی نیستند که بتوانند معده شما را تحریک کنند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده