خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نان نارگیل و بادام

نان نارگیل و بادام

چگونه نان نارگیل و بادام درست کنیم؟

 

این دستور تهیه نان نارگیل و بادام آنقدر خوشمزه است که حتی ممکن است بخواهید آن را به تنهایی مصرف کنید. با این حال ، با کمی مربا طعم آن حتی بهتر خواهد شد.

 

نان یکی از غذاهای اصلی است که هر روز در جهان مصرف می شود. با این حال ، دستور العمل های مختلفی نیز وجود دارد که طعم خاصی به نان اضافه می کنند. نان با نارگیل و بادام که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد نیز طعم بی نظیری دارد! تهیه آن بسیار آسان و سریع است.

 

نان نارگیل و بادام / ویژگی های مواد تشکیل دهنده


قبل از اینکه به سراغ دستور العمل خود برویم ، می خواهیم اطلاعاتی در مورد مواد اولیه تشکیل دهنده نان نارگیل و بادام به شما ارائه دهیم. با استفاده از این اطلاعات ، دلایل بیشتری خواهید داشت نه تنها برای لذت بردن از طعم و مزه و بافت نان ، بلکه برای افزودن آن به رژیم غذایی خود.

 

خواص تغذیه ای نارگیل و بادام

 

بادام و نارگیل هر دو با فواید سلامتی قلب و عروق برجسته هستند.

 

خواص نارگیل


نارگیل یک میوه گرمسیری بسیار مغذی است. در واقع ، با وجود کالری زیادی که دارد (قسمت داخلی آن حاوی حدود 342 کالری در هر 100 گرم است) ، دارای مزایای متعددی است. با این حال ، باید تأکید کنیم که فواید این میوه به ویژه در روغن و آب آن متمرکز شده است.

  

نارگیل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و توانایی کمک به تنظیم فشار خون برجسته است. از طرف دیگر ، سرشار از فیبر ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن و ویتامین هایی مانند E ، C و B است.

 

خواص بادام


از نظر سلامتی ، بادام به همان اندازه نارگیل غنی از ویتامین است. تفاوت در این است که بادام نوعی آجیل است. این ماده بسیار مغذی است و خوردن بادام می تواند به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند. به نظر می رسد که این کافی نیست ، همچنین به افراد کمک می کند کلسترول خود را کاهش دهند و فلور روده بسیار سالم تری داشته باشند.

 

علاوه بر این ، به لطف مقدار زیادی فسفر ، باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

 

از طرف دیگر ، مواد مغذی لازم (توکوفرول) را برای سلامت مغز و سیستم عصبی تأمین می کند. همچنین منبع سالم انرژی ، پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین ها است.

 

دستور تهیه نان نارگیل و بادام

 

اگر فکر می کنید ما قصد داریم یک دستورالعمل نان شیرین به شما ارائه دهیم ، اشتباه می کنید. وقتی به نارگیل و بادام فکر می کنید ، ممکن است غذاهای شیرین به ذهن شما خطور کند ، اما این دستور تهیه اینگونه نیست!

  

نان با نارگیل و بادام ، که دستور العمل آنرا امروز به شما می دهیم ، با مقدار کمی نمک تهیه میشود. هنگامی که به لیست مواد اولیه نگاه می کنید ، می بینید که هیچ نوع قند یا شیرین کننده ای در آن وجود ندارد.

 

نان نارگیل و بادام یک دستورالعمل سالم است که می توانید در وعده صبحانه یا میان وعده میل کنید.

 

مواد لازم :


آرد سفید (400 گرم)


بادام درختی رنده شده (125 گرم)


خلال بادام (15 گرم)


نارگیل رنده شده (100 گرم)


315 میلی لیتر آب گرم


مخمر (30 گرم)


25 میلی لیتر روغن زیتون


نمک (7 گرم)

 

طرز تهیه :

 

ابتدا مخمر را در آب ولرم حل کنید. مراقب باشید ، آب نباید خیلی گرم باشد. در غیر این صورت ، خمیر به درستی عمل نمی آید. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که آب در دمای خیلی بالا نیست.

 

در یک کاسه دیگر ، آرد (ترجیحاً الک شده) و بادام رنده شده و نمک آسیاب شده را مخلوط کنید ( یعنی همه مواد پودر شده به جز نارگیل ) اطمینان حاصل کنید که همه آنها به خوبی مخلوط شده اند.

 

سپس مخمر را به تدریج اضافه کرده و خوب ورز دهید.

 

به ورز دادن ادامه دهید. روغن زیتون را کم کم اضافه کنید تا به خمیر جذب شود.

 

نارگیل رنده شده را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که نارگیل به طور یکنواخت در خمیر پخش شده است.

 

سپس ، اجازه دهید خمیر حدود پانزده دقیقه در دمای اتاق در ظرفی که با سلفون پوشانده شده ، بماند. در این حالت شاهد بالا آمدن خمیر خواهید بود.

 

بعد از به عمل آمدن خمیر، دوباره آن را ورز داده و سپس به شکل نان درآورید.

 

در آخر یک ظرف پخت یا قالب نان را چرب کرده و نان نارگیل و بادام را داخل آن قرار دهید.

 

سپس خلال بادام را روی نان بپاشید.

 

آن را در فر قرار دهید و حدود چهل دقیقه در دمای 180 درجه بپزید. شما باید نان را در اجاق سرد که از قبل گرم نشده قرار دهید. این نکته را هرگزفراموش نکنید.

 

به لطف این نان ، بوی فوق العاده ی نان تازه پخته شده ، آشپزخانه شما را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این ، به لطف مواد تشکیل دهنده موجود در آن ، این نان طعم متمایزی خواهد داشت. به همین دلیل است که می توانید آن را به تنهایی مصرف کنید و یا مقداری از مربای دلخواه خود را به آن اضافه کنید. همچنین این نان، با یک فنجان قهوه داغ به خوبی مطابقت خواهد داشت. نوش جان!


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده