بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه poke غذای سنتی هاوایی

طرز تهیه poke غذای سنتی هاوایی

Poke / یک غذای مرسوم و مد روز


این یک غذای سنتی هاوایی که با استفاده از ماهی خام ، برنج و انواع سبزیجات تهیه می شود. در این مقاله ما اطلاعاتی را در مورد تهیه این غذا، که در سراسر دنیا مد روز است به شما ارائه می دهیم.


ممکن است اخیراً غذایی را به نام Poke شنیده باشید. اگرچه در سرتاسر دنیا محبوب شده است ، اما احتمالاً نمی دانید این غذا چگونه است. به همین دلیل جزئیات مربوط به این وعده غذایی را در زیر به طور خلاصه بیان می کنیم.


اگرچه Poke یک غذای هاوایی است و ماده اصلی تشکیل دهنده آن ماهی خام است ، اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به یکی از غذاهای مورد پسند تبدیل شده است. همچنین تهیه این غذا به روش های مختلف با استفاده از مواد مختلف امکان پذیر است.


Poke چیست؟


برای کسانی که هیچ دانش قبلی ندارند ، باید گفت که معنای کلمه poke در زبان هاوایی به معنای "قطعه قطعه شدن " است. دلیل نامگذاری آن ، این است كه از ماهی خام خرد شده تهیه می شود.


به طور کلی ، می توان گفت که این غذا به طور سنتی با تن ماهی ویا هشت پا به جای ماهی درست می شود. علاوه بر این ، می توان آن را با ماهی قزل آلا خام یا نیز صدف درست کرد.


در میان سبزیجات اضافه شده به این غذا ، سبزیجات تازه مانند خیار ، جلبک دریایی ، آووکادو و پیاز ترجیح داده می شوند. در صورت تمایل همه اینها را در یک کاسه سرو کرده و با برنج آب پز همراه می کنید.


تاریخچه غذا poke 


اولین چیزی که در مورد تاریخچه این غذا به نام Poke گفته می شود این است که این دستورالعمل انرژی مورد نیاز ماهیگیران این جزیره را در طول سال ها تأمین کرده است. این ماهیگیران غذا را با استفاده از ماهی هایی که در آن منطقه صید می کردند تهیه می کردند.


آنها هنگام تهیه غذا ابتدا ماهی را تمیز میکردند ، سپس پوست آنرا جدا میکردند و سپس با دست ، گوشت ماهی را قطعه قطعه میکردند. بعداً ، آنها این گوشت ها را با خیساندن در نمک حفظ کردند. سپس ، آنها آن را با سبزیجات مختلف مخلوط کردند.


همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این غذا که طی سالهای متمادی تحت تأثیر فرهنگهای دیگر بوده است ، دستخوش تغییرات مختلفی شده است. در این میان ، الهام از غذاهای ژاپنی و هندی برجسته است. زیرا از دهه 1970 ، شهروندان این کشور مجاز بوده اند که به عنوان پناهنده به هاوایی بیایند. به عنوان مثال همراه با این اثرات ، ماهی قزل آلا ، سس سویا و برنج به وعده غذایی اضافه شدند. .


این غذا به دلیل مواد مختلفی که در آن وجود دارد بسیار مغذی است. در این زمینه ، داده های علمی نشان می دهد که ماهی و صدف بسیار غنی از پروتئین و اسیدهای چرب سالم از خانواده امگا 3 هستند.


دانه ها و آجیل ها ویتامین های امگا 3 ، 6 و 9 را تأمین می کنند ، در حالی که سبزیجات فیبر ، آهن و کلسیم را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، اگر در وعده غذایی که دانه های چیا وجود داشته باشد ، میزان اسید چرب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.


چگونه یک کاسه poke درست کنیم؟


اگرچه روشهای مختلفی برای تهیه این غذا وجود دارد ، اما یکی از ساده ترین آنها روشی است که در زیر ذکر میکنیم. همچنین می توانید مواد مورد نیاز خود را یادداشت کرده و دستورالعمل را مرحله به مرحله دنبال کنید تا این غذای خوشمزه را مطابق سلیقه خودتان تهیه کنید.


مواد لازم :


1 قاشق غذاخوری روغن کنجد


آب 1 عدد لیمو


1 عدد زنجبیل تازه


1 قاشق غذاخوری سس سویا


3 قاشق غذاخوری برنج آب پز


100 گرم ماهی قزل آلا


5 عدد گردو


نصف خیار


نصف پیاز


2 عدد تربچه قرمز


2 عدد پیازچه


نصف آووکادو


طرز تهیه :


ابتدا ماهی قزل آلا را به صورت مکعب برش دهید ، آنها را در یک کاسه یا بشقاب عمیق قرار دهید.


سپس آب لیمو ، سس سویا ، روغن کنجد (یا دانه کنجد) و برش های زنجبیل را به آن اضافه کنید.


همه چیز را در بشقاب مخلوط کنید و بگذارید تقریبا 20 دقیقه استراحت کند درب انرا بپوشانید و برای مدتی در یخچال نگه دارید.


از آنجا که این یک وعده غذایی پخته شده نیست ، باید اطمینان حاصل کنید که همه مواد کاملاً شسته شده و در شرایط مطلوبی قرار دارند.


به عنوان مرحله بعدی ، پیاز را خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در آب داغ خیس کنید تا اسیدیته آن کاهش یابد.


سپس خیار ، تربچه قرمز و آووکادو را ورقه ورقه کنید.


پیازچه را به قطعات کوچک خرد کنید.


پس از آماده شدن همه چیز ، می توانید تمام مواد تشکیل دهنده وعده غذایی را کنار هم قرار دهید.


ترکیب غذا


برنج آب پز شده را به عنوان پایه در یک کاسه بریزید.


ماهی قزل آلا را از یخچال خارج کنید و آن را مطابق با سلیقه خود در ظرف قرار دهید.


سبزیجات را روی آن قرار دهید.


روی آن سس تند ، گردو و پیاز را اضافه کنید.سپس سرو کنید.


همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، Poke علاوه بر اینکه یک غذای محبوب در جهان است ، غذایی است که حاوی مواد مغذی مفیدی است و تهیه آن بسیار ساده است. به یاد داشته باشید که این دستور العمل فقط ایده ای است که ما به شما توصیه می کنیم. در صورت تمایل می توانید این غذا را به روش های مختلف تهیه کنید.نوش جان!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده