بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» سیمیت پوآچا پنیری

سیمیت پوآچا پنیری


من داخل آن فقط پنیر پیتزا گذاشتم. درصورت دلخواه میتوانید سوجوک، پنیر پیتزا و یا پاستیرما(از فرآورده های گوشتی شبیه کالباس) بذارید.


مواد لازم برای 1 سینی 15 عددی:


1 لیوان شیر ولرم(لیوان 200 میلی لیتری اگر از لیوان دسته دار فرانسه یا پیمانه قنادی استفاده میکنید چهار پنجم لیوان یا پیمانه را پر کنید)

1.5 قاشق غذاخوری کره(در دمای اتاق)

1 پاکت خمیر مایه تر(یا 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه خشک فوری )

نصف استکان روغن مایع(استکان کمرباریک ترک ، 40 گرم)

1 قاشق غذاخوری شکر(در فیلم به جای شکر 3 حبه قند اضافه کرد)

1 قاشق مرباخوری نمک

1 عدد تخم مرغ

4 لیوان آرد(لیوان 200 میلی لیتری)


مواد داخلی آن :


پنیر پیتزا


برای روی آن :


2 قاشق غذاخوری شیره انگور

نصف استکان آب(50 میلی ، یا یک پنجم لیوان دسته دار فرانسه)

کنجد بوداده


طرز تهیه :


کره نرم شده در دمای اتاق را داخل ظرفی بریزید. 1 لیوان شیر ولرم، 1 عدد تخم مرغ، نصف استکان روغن مایع، شکر، 1 قاشق مرباخوری نمک و خمیر مایه را روی آن بریزید و خوب هم بزنید(اگر از خمیر مایه خشک معمولی استفاده میکنید ابتدا خمیر مایه و شکر را داخل شیر ولرم بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید کف کند سپس بقیه مواد را اضافه کنید) سپس آرد را کم کم اضافه کنید و ورز بدید. آرد را به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی شود و به دست نچسبد.(اگر خمیر خیلی کم به دست بچسبد اشکال ندارد)

روی خمیر را بپوشانید و نیم ساعت استراحت بدید. 

2 قاشق غذاخوری شیره انگور و نصف استکان آب را داخل ظرفی بریزید و خوب هم بزنید. داخل ظرف دیگری کنجد بوداده بریزید. یک طرف هم پنیر پیتزا بذارید. خمیر عمل آمده را را به 15 چانه تقسیم کنید. هر چانه را با فشار نوک انگشتهایتان باز کنید. داخل آن یک تکه پنیر پیتزا گذاشته خمیر را ببندید و پشت و رو در مخلوط شیره انگور و آب بزنید. سپس در کنجد بغلتانید. پوآچاها را روی سینی که کف آن کاغذ روغنی پهن شده بچینید. 15 دقیقه داخل سینی استراحت بدید.

با چاقو روی هرکدام 3 خط بندازید. و در فر 190 درجه از قبل گرم شده بذارید تا وقتی روی آنها سرخ شود بپزید.(پیج ترکی گفته پوآچاها را در فر روی حالت حرارت بالا و پایین و در یک طبقه پایین تر از طبقه وسط پخته ولی حرارت تمام فرها یکی نیست شما با توجه به حرارت فرتان طبقه را انتخاب کنید و چون تمام فرها حالت بالا و پایین را به طور همزمان ندارند میتوانید فقط شعله پایین را روشن کنید و چند دقیقه آخر پخت شعله بالا را روشن کنید تا روی پوآچاها سرخ شود)


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده