خرید از سراسر دنیا


» رژیم غذایی سالم و درست چگونه باید باشد؟

رژیم غذایی سالم و درست چگونه باید باشد؟

افزایش زندگی بی تحرک و عادت های سوء تغذیه با توسعه فناوری منجر به چاقی می شود که یکی از مهمترین مشکلات سلامتی امروز است. چاقی ، که اساس بیماری های متابولیکی مانند دیابت ، کلسترول بالا ، بیماری های دستگاه گوارش ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های کلیوی ، اختلالات تیروئید و مقاومت به انسولین را تشکیل می دهد ، می تواند در صورت عدم درمان منجر به مرگ شود. موثرترین روش برای درمان چاقی یک برنامه رژیم غذایی شخصی و انتخاب فعالیت بدنی مناسب است. کاهش وزن با لیست رژیم های غذایی سالم با هدف تغییر عادات غذایی بد غذایی و آماده تغییر سبک زندگی ، بسیار ساده تر و دائمی است.


لیست رژیم های غذایی سالم چیست؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


از اهمیت زیادی برخوردار است که مواد مغذی موجود در برنامه غذایی با هدف کاهش وزن کافی و متعادل باشند. یک لیست رژیم غذایی سالم باید شامل همه گروه های مغذی باشد که بلوک های بدن مانند کربوهیدرات ها ، پروتئین ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی را تشکیل می دهند و کالری مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. از همه مهمتر ، لیست رژیم غذایی آماده باید انعطاف پذیر باشد. این واقعیت که این لیست بدون پیوند دادن به یک ماده غذایی متغیر می تواند مانع از حوصله رژیم شود و پایداری آن را تضمین کند. لیست رژیم های غذایی تهیه شده با ارزیابی عواملی از قبیل جنس ، سن ، عادات غذایی ، وضعیت مالی و شرایط کاری شخصی که تصمیم به کاهش وزن می گیرد ، دستیابی به وزن هدفمند را آسان تر می کند. همچنین از نظر کاربردی بودن رژیم حائز اهمیت است که وعده های غذایی موجود در این لیست از نظر تهیه و عملی آسان ، سلیقه و در دسترس افراد باشد. در برنامه های کاهش وزن سالم که در آن تعادل و تنوع بسیار مهم است ، گروه های غذایی مورد استفاده برای کالری مورد نیاز می توانند در روزهای خاصی از هفته توزیع شوند.


چگونه باید از یک لیست رژیم غذایی لاغری سالم استفاده شود؟


وقتی کالری مورد نیاز بدن برآورده نشود یا به عبارتی دیگر ، وقتی رژیم کم کالری اعمال می شود ، بدن با اقتباس از این رژیم احساس قحطی می کند. بدن با کاهش میزان متابولیسم انرژی کمتری را صرف می کند. این باعث می شود در مدت زمان بسیار کوتاهی هنگام آزاد شدن رژیم ، دوباره اضافه وزن اضافه شود. کاهش وزن دائمی با یک لیست کاهش وزن سالم حاصل می شود. برنامه های تغذیه ای با تمرکز بر تغییر در شیوه زندگی ، یادگیری یک رژیم متعادل و سالم را فراهم می کند و از اجرای یک برنامه فعالیت بدنی مادام العمر پشتیبانی می کند. مقادیر موجود در لیست کاهش وزن مهم هستند. در حالی که رژیم خود را دنبال می کنید ، وعده های غذایی به طور مکرر و کم و بیش برای کنترل قند و اشتهای شما تنظیم می شود. با خوردن همزمان غذا می توانید زمان سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و ترشح انسولین را در مواقع مشخص تضمین کنید. بنابراین ، میزان متابولیسم شما افزایش می یابد.


چه غذاهایی باید در لیست رژیم های لاغری سالم قرار بگیرند؟


وقتی صحبت از غذاهای رژیمی می شود ، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند غذاهای بدون چربی ، بدون نمک و بدون بو است. اما چربی ها حاوی اسیدهای ضروری برای بدن هستند. چربی ها ، که در عملکرد منظم سیستم هورمون ها و عصبی موثر هستند ، برای ویتامین های محلول در چربی نیز بسیار مهم هستند. چربی ها که نقش مهمی در حفظ تعادل گرمای بدن دارند ، همچنین با فراهم کردن تخلیه معده ، احساس گرسنگی را به تأخیر می اندازند. بنابراین لازم است در ضمن تهیه لیست رژیم غذایی برای لاغری از وعده های غذایی کم چربی ، لاغر استفاده کنید. مصرف روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن آفتابگردان و روغن آووکادو به عنوان انواع روغن باعث محافظت بهتر غشاهای سلولی می شود. کربوهیدرات هایی مانند غلات با فیبر بالا ، ماکارونی گندم کامل ، بلغور ، برنج گندم کامل باید در رژیم غذایی گنجانده شود. غذاهایی مانند شیر ، ماست و کفیر که نقش مهمی در تعادل قند خون دارند ، برای رژیم سالم نیز ضروری هستند. میوه ها و سبزیجات با ویتامین و مواد معدنی زیاد به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن ها باید در برنامه های غذایی قرار گیرند. گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، ماهی و حبوبات خشک که دارای پروتئین بالایی هستند ، هر دو به محافظت از عضلات کمک می کنند و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کنند زیرا دیر هضم می شود. با داشتن لیست لاغری ، که تضمین می کند تمام این گروه های مواد مغذی به اندازه کافی و متعادل مصرف شوند ، چربی سوزی شما سریعتر و از دست دادن وزن دائمی تر خواهد بود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه : medikalpark.com.tr


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده